torsdag 15 oktober 2020

Lite julfeeling infinner sig...

När jag kom hem från jobbet idag låg tidningen Lantliv i brevlådan. Det var årets julnummer. Jag måste erkänna att det kändes lite konstigt att läsa om julen redan nu. Massor med inredning, bak och pyssel bland annat. Men... efterhand som jag satt där och bläddrade så infann sig julkänslan mer och mer. Det måste jag villigt erkänna. Där var ganska mycket olika slags pyssel och då kom jag att tänka på att här är kanske något till vår pysseldag om några veckor. Bland annat var där en artikel om små tomtar av garn. Jag har gjort såna förr, men det var sannerligen många år sen 😊


Där var beskrivning med i tidningen, men jag kollade även upp på nätet och hittade där liknande. De är inte så svåra och blir ju väldigt söta. 


Där var även beskrivning på stjärnor som man vek av tapet om man hade några sådana rullar liggande hemma i nån hörna. Ju tjockare papper desto bättre. Ja, många idéer fick man i alla fall av detta numret.


Det är ju faktiskt bara lite mer än två månader kvar till julafton. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...