lördag 17 oktober 2020

En hemmahelg...

Vi har precis varit ute och gått kvällsrundan med hundarna. Vi tog inte nån pannlampa med oss, men det var på gränsen. Vi får bestämt ha den med oss hädanefter för nu blir det fort mörkt. Vi hörde rådjuren skrika bara en bit ifrån oss när vi gick uppför backen hem igen.


Denna helg är vi hemma på Trolle Hill. Mats har hjälpt min svägerska och svåger med snickeriarbete idag, och jag har gjort sånt där som man inte hinner med under arbetsveckan, bland annat renbäddat så det blir en verklig fröjd ikväll att gå och lägga sig 😴 Kommer garanterat att somna på två röda. Sen var jag och handlade en sväng och körde då samtidigt och inspekterade snickeriarbetet och fick då kaffe och äpplekaka 😊 Inte fy skam... Och så har jag klippt vår lilla gräsmatta, men det var nog sista för i år.

Min svägerska hade gjort äppelmos av ölandsäpplena vi plockade ner för några helger sen, och det var precis vad jag behövde se för då måste jag också ta tag i våra äpplen och göra mos. Min plan är göra det imorgon. Jag måste bara kolla så jag har allting till det och burkar. Ja, det är nog värre med burkar. Jag har flera glasburkar i källaren i Komstad, men det är ju där och inte här. Ja, vi får se imorgon. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...