lördag 10 oktober 2020

Äpplevagga...

En äpplevagga 😊 Förra helgen tog vi hem en massa äpplen från Öland. När jag googlade på recept på äpplemos kom det upp att det var bra att använda just en äpplevagga när man mosar sönder äpplena. Det slog mig då att jag sett en sån nere i Komstad nånstans. Jag var inte säker på att den fanns kvar, men när vi kom ner här igår kväll hittade jag den nere i källaren. Det är helt galet vad här finns bra gamla grejer. Jag har ju rensat ut jättemycket, men försökt att spara mycket av det som jag tror att man kommer att ha användning för.


Den är i jättefint skick 😊 ser helt oanvänd ut. Jag ska ta med mig den hem så får vi se om det blir nåt äpplemoskokande nu i veckan. Veckan som kommer blir förhoppningsvis lite lugnare än förra veckan.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...