söndag 4 oktober 2020

Äpplen och shettisar...

Då var denna helg redan slut, och vi har haft sköna dagar uppe på Öland. Jag plockade ner alla äpplen från vårt träd igår. Det blev en hel del 😊 Jag skulle kanske ge mig på att göra äpplemos. Det gjorde alltid min pappa, men jag har aldrig gjort det själv. Så hade jag haft till havregrynsgröten på mornarna. Jag googlade på lite recept och hittade Per Morbergs som lät gott. Länk till hans recept här


Så klart blev det också en tur till gårdsbutiken i grannbyn där vi köpte potatis och lök. De har små shettisar som man alltid måste gulla med lite också när man är där 😊 De hade börjat sätta päls, så de går antagligen ute på nätterna fortfarande.


Jag tog med mig hem ett par kvistar från nyponbuskarna som står utanför tomten. De är ju bara så himla fina nu på hösten. En riktig färgklick att ha på bordet 🍁


Ja, det var vår helg i korta ordalag. Det var förmodligen vår sista Ölandstripp för i år. Då är det ny arbetsvecka imorgon. Då vi har månadsbokslut nu har jag en känsla av att den kommer att bli ganska så intensiv. Det är bara att kavla upp ärmarna... 💪

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...