torsdag 22 oktober 2020

Köksplaner del två...

Köksplanerna fortsätter 😊 Ikväll har säljaren varit hos oss. Han ritade upp vårt kök för hand och tog sen alla mått och skissade in hur vi vill ha det plus hans idéer också då såklart. Det kommer att bli mycket mer förvaring vilket vi nu saknar. Vi kommer att förlänga delen där vi har häll och spis med tre st 60-bänkskåp längs med ytterväggen. Det kommer att svälja mycket. 

Köksön kommer att bestå av två st 60-skåp. Där har jag tänkt ha det mesta av skafferivarorna. Jag hade det så på gården och det funkade jättebra. Stora lådor som man drar ut så att man har överblick över det hela. Jag längtar, säger jag bara 😊 Det blir ju lätt så att det som var bra och praktiskt på gården tar vi med oss in i detta nya köket så långt det passar naturligtvis. Detta blir vårt fjärde kök vi sätter in, så lite klokare måste man ju bli efterhand. Man lär sig av misstagen, även om jag inte tycker att vi har gjort så många 😍 

Bild från Ballingslövs hemsida

Denna lucka är vi inne på, så som vi tycker nu i alla fall, är väl bäst att tillägga. Det är en modernare lucka med en grepplist istället för handtag. Grepplisten kan man få i vitt eller aluminium. Nu har vi bokat in en ny tid med säljaren lite längre fram och då har han färdiga ritningar. Det kommer säkert att bli ändringar då och priset. Det vet vi ju inte än heller...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...