onsdag 30 september 2020

Onsdagens löpträning...

Det är onsdag och klockan är halv åtta och jag sitter och äter kvällsmat. Jag är nyligen hemkommen från veckans löpträning och har precis duschat. Det var stor skillnad ikväll vädermässigt mot förra veckan. Även om vädret är fint och milt fortfarande så var det kallare i luften och det blev mörkare snabbare. Det märkes tydligt. 

Kvällens pass var riktigt jobbigt. Som vanligt, höll jag på att säga, gjorde vi intervaller. Vi skulle springa en minut i snabbare tempo, sen var det vila 30 sek, sen springa en minut, sen vila 30 sek. Så var det sex gånger. Därefter var det en längre vila. Sen var det samma sak igen fyra gånger. Sen är det alltid fri löpning tillbaka till start. Så allt som allt blev det ca fem kilometer. Nästa vecka skulle intervallen vara typ att springa fyra minuter och sen vila. Det kommer att bli styvt kan jag säga 😊

Men, jag kan inte vara annat än stolt över mig själv som gett mig in på detta och jag klarar det 😊 Det roliga är ju att jag märker stor skillnad också. Jag orkar mer och är piggare, bara winwin alltså. Måste också berätta en rolig grej som hände när jag var på bowenterapin. Då säger Lena som jag går till att mina vader är hårdare. Det måste vara löpningen, svarar jag, haha... 

Till helgen åker löpkläderna med till Öland. Då blir det en runda uppe på Alvaret.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...