lördag 12 september 2020

Utegym och vårrullar...

Det har varit en intensiv dag idag. Vi är ju inga sjusovare, så efter morgonrundan med hundarna blev det några timmars trädgårdsarbete. Vi hann såklart inte allt, men det som är gjort är gjort. Jag rensade bort det döda ogräset och Rebecca drog upp mycket av det höga i naturtomtspartierna 😊 Jag fortsätter med resten sen när andan och orken faller på. 

Sen gjorde vi en annan rolig grej i eftermiddag. För några år sen när jag jobbade på Leader tilldelades det EU-pengar till ett utegym i Hästveda där jag var handläggare. Jag har inte sett det klart så i eftermiddag körde jag och Rebecca dit för att göra helgens löpträning då utegymet ligger i anslutning till en motionsslinga. Jag hade löpträning i onsdags och jag skulle egentligen gjort mitt egna pass igår, men jag hann inte då utan det fick bli idag istället och aningen otippat blev det i Hästveda. 


Jag har varit där en gång förut innan redskapen kom på plats, men nu hittade jag irriterande inte dit direkt men efter lite letande kom vi rätt. Motionsslingan går runt en liten sjö som heter Lillasjö och är 2,6 km läste vi oss till. Väldigt trevligt och fin runda. Vi sprang först och sen tog vi redskapen efteråt. Vi tyckte de var riktigt bra. Några av dem var riktigt jobbiga, speciellt de för armarna, närmast i bild ovan. Känns roligt att ha varit där och sett de på plats när man själv varit med och bidragit till att de kommit dit 😊


Sen blev det de vegetariska vårrullarna ikväll. Riktigt goda och mäktiga. Receptet beräknar fyra st per person, men jag orkade bara tre. Jordnötssåsen blev väldigt smarrig. De här vårrullarna kan man ju variera i det oändliga. Nu gjorde vi dem kalla, men man kan woka grönsaker och lägga i så blir rätten varm. Kyckling och räkor kan man också lägga i. Vi får prova nån av de varianterna lite längre fram.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...