lördag 5 september 2020

En dag med lite av varje...


Oj, vad vi får mycket päron här nere i Komstad. Vi har två päronträd, ett riktigt gammalt och ett nyare, även om det säkert är minst tio år gammalt. Det blir väldigt mycket frukt på båda. På det nyare kan man äta päronen redan nu. På det gamla trädet, som är väldigt stort så man når inte päronen, är de nog inte färdiga än. Däremot är det dåligt med frukt, eller rättare sagt inga alls, på äppleträden och plommonträdet.

Vi har två äppleträd och där blir nästan aldrig något frukt. De bara skrumpnar och ruttnar bort, så jag funderar faktiskt på att ta bort dem och köpa ett par nya. Här på Österlen ska man ju ha äppleträd, det hör ju till liksom. Jag får ta och kolla upp det, ett Ingrid-Marie ska det vara i alla fall för de tycker jag är jättegoda. Det ena vi har är ett Ingrid-Marie så det är så synd att där inte blir några äpplen på det.

Ja, vad har vi gjort idag då. Imorse var vi borta vid Gyllebosjön och gick med hundarna. Lite senare på förmiddagen körde vi och köpte ljung på Tågarps plantskola som vi sen var på kyrkogården och satte. Jag har också kammat Raffe. Mot kväll till körde vi bort till skogen och sprang fyra-kilometersrundan. Mats anpassade sig efter mig. Det blev mycket löpning även om vi gick i uppförsbackarna och gjorde ett par övningar också under rundan. Jag var inte alls inspirerad, men sen när det väl är gjort känns det jättebra 😊

Sen ikväll efter maten har jag suttit och jobbat ett par timmar med bokslutet. Det känns också bra när det väl är gjort, haha...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...