torsdag 10 september 2020

Trädgårdshelg och räven...



Det blir en trädgårdshelg här hemma på Trolle Hill denna helg. Ni kanske minns att vi sprutade ättika på ogräset på baksidan för nån vecka sen. Nu har det dött och allt det vissna och gula tänkte jag dra upp så att det blir fint. Om vi hinner tänkte jag också att vi skulle dra upp det höga lite vildvuxna i de delarna i trädgården som är naturtomt. Vi får se hur mycket vi hinner och orkar.

Jag var precis ute och nattpinkade hundarna och satte ut dem i hundgården. Det är så mörkt nu, så jag har börjat ha pannlampa. När jag lyser ut i skogen ser jag två ögon som blänker mot oss. Det var räven som stryker omkring här. Vi ser den flera gånger i veckan. Härom morgonen såg jag den nere hos grannen. Jag gillar inte att ha en räv så nära här.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...