lördag 19 september 2020

Helt fantastiskt höstväder idag...


Det finns få saker som slår när man kan gå ut i sin egen trädgård och hämta det man ska äta. En sån härlig känsla 😊 Jag gjorde en soppa idag på potatis, morötter och vaxbönor som jag bara gick ut och hämtade. Sen hade jag i lök också, men den var köpt för jag hade ingen egen lök i år. Det måste jag se till att jag har till nästa år.

Morötterna är väldigt fina i år. Vissa år är de inget vidare, men i år blev de jättefina. Jag har ju inga mängder med egna grönsaker, men några morötter ytterligare är där och potatis är där också några stånd till att gräva upp. Det har varit en helt fantastisk dag. Klarblå himmel, solsken och vindstilla hela dan. Det är inte ofta det är så vindstilla en hel dag här. Härligt 😊 Annars har dagen bestått av hundpromenader, gräsklippning, ogräsrensning, kyrkogårdsbesök och laga mat och fixa fika. Det blev ingen löpträning för mig idag. Får bli imorgon eller måndag istället. Man kan inte hinna med allt...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...