måndag 7 september 2020

Liten tur i skogen och broccolilåda...


Detta var allt med kantareller vi hittade idag när vi gick en runda i skogen med hundarna efter jobbet. Det är ju för ynkligt. De ställena där jag hittat kantareller tidigare år var helt tomma. Trist, men jag får väl kolla lite efterhand. De är kanske bara ovanligt sena just här, vem vet.

Jag gjorde en broccolilåda till kvällsmat och då åkte kantarellerna med i där. Vi fick äta de med andakt, minsann 😊


De vegetariska vårrullarna som jag skulle göra i helgen hann jag inte med, men eventuellt kommer Rebecca hem till denna helgen som kommer och då kan vi göra dem. Det kan ju vara en rolig rätt att göra tillsammans. Speciellt den där jordnötsdippan ser jag fram emot 😋

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...