måndag 1 juni 2020

1 juni och en riktig sommardag...

Är det första riktiga sommardagen idag, månntro? 25 grader har vi haft här 😊 Det känns som att för två veckor sen gick jag med Fjällräven emellanåt och idag sitter man här med linne och shorts. 


Ikväll gjorde vi rent trädäcket på verandan. Det blir så himla skitigt av hundarna, men nu är det rent och fint igen. En grej som också behövde göras på verandan är att måla de rödbruna trädetaljerna, och speciellt ytterdörren. Sen vet jag att det knappt är någon idé då hundarnas sätt att visa att de vill in är att skrapa på dörren. Vi får väl se i sommar om de får sig en omgång eller vi väntar.

Bild jag hittade på nätet
Nu när jag satt här och skrev hörde jag att det landade en fågel i ett träd rakt framför mig inne på granntomten. Jag kände så väl igen den, men jag visste inte vad den hette så jag var tvungen att kolla upp det. Det var en nötskrika. Jättefin var den 😊 Den har jag inte sett här förut uppe i skogen.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...