måndag 8 juni 2020

Semesterplaner...

Jaha, då har denna helgen också rusat förbi i ilfart. När vi kom hem igår från Österlen satte jag även igång vårt lilla vattenfall som vi har på framsidan, så nu är båda igång. Tänk, vilken lyx att ha två stycken 😊


Jag är lite lustig, men när det börjar bli kväll får jag ofta lite energi innan läggdags. När vi hade ätit i lördags kväll gav jag mig på att rensa ogräset bland våra bärbuskar. Tanken är där att den rabatten ska ramas in av corténstål. Mats grävde ner den ena långsidan och vi flyttade buskarna rätt förra sommaren, men sen kom vi inte längre. Så nu var ogräset minst sagt halvmeterhögt, men inte nu längre 😊 Jag fick väck alltihopa, så nu är det fritt fram för Mats att fortsätta att få ner de andra ramdelarna och sen ska där bark ovanpå. 

Denna sommaren blir den första semestern som vi kommer att vara i Komstad den mesta av tiden. Frulle får följa med så att man inte känner pressen att man måste hem till honom hela tiden. Är man där flera dagar i sträck hinner man ju med på ett helt annat sätt än när man bara är där över helgen. Jag har en massa planer så blir bara en liten del gjort är jag nöjd. Det är så man får se det, annars blir det bara besvikelse och det vill man ju inte. Jag ska börja rensa och ställa i ordning i källaren. Matkällaren ska vara en matkällare, verkstan ska få ordning på alla verktygen och tvättstugan ska bli en tvättstuga. Nu är där grejer huller om buller känns det som. Källaren är ju det som är kvar att röja och rensa sen vi tog över huset.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...