tisdag 23 juni 2020

Våran lille Frulle...


Ja, vad ska man säga... Från det att vi hade två katter för två månader sen har vi nu ingen. Våran lille Frulle fick idag somna in 16 år gammal 💗 Senaste månaden har han snabbt blivit sämre. Ville inte äta med nån reda och blev såklart då fort mager. Jag ringde runt igår för att få en veterinärtid, men det var inte lätt. Antingen hade de fullt hela veckan eller så hade de semesterstängt, men till slut fick jag en tid idag på morgonen.

Innerst inne visste jag väl redan beskedet, men det är alltid jobbigt. Hans njurar var helt slut, och att påbörja en behandling på en 16 år gammal katt för att "köpa" några extra månader det kändes inte rätt emot honom så han fick avsluta sitt lilla liv här idag den 23:e juni 2020.

Han kom in i vår familj helt utan nån som helst planering. Rebecca och hennes kompis hittade en katt springandes utanför kompisens hus. Den unga katten som vi gissade bara var några månader gammal var väldigt kelen och verkade vilsen. Jag kommer inte ihåg om det gick en dag eller två, men vi tog i alla fall hem katten till oss och tjejerna skrev lappar och satte upp i skolan och i grannskapet. Men ingen saknade en lite gråvit katt, så vi behöll honom och döpte honom till Frippe, fripassageraren 😊

Han blev aldrig insläppt i kattgemenskapen av Lurbas och hans bror Bonito, men det har ändå gått bra under de här 16 åren. Jag måste också berätta om en händelse. Jag tror inte Frulle hade bott så jättelänge hos oss då vi upptäckte att han var lite "spooky" och såg sånt som inte vi såg. Mats och jag satt och tittade på TV. Helt plötsligt märker vi att Frulle följer något som går igenom rummet och ut genom väggen. Frulle hoppar snabbt ner från soffan och springer fram och hoppar upp i fönstret för att se var "det" blev av. Mats och jag kollade på varandra och liksom bara -"Vad hände där"? Så nog var han speciell alltid.

Jag skriver som jag gjorde till Lurbas. Vi ses igen i ett annat liv våran älskade lille Frulle 💗

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, lille Frippe!�� Hälsningar från Falkan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...