torsdag 4 juni 2020

Äntligen är fallet igång...

Här har vattnet inte börjat rinna än

Ikväll har vi äntligen satt igång vattenfallet till dammen 😊 Det har av någon konstig anledning dykt upp hinder på vägen hela tiden, men nu kom vi äntligen till skott. Fler småsten måste fyllas på i just fallet för de flyttas eller försvinner hela tiden. Det blir väl så. Hundarna har nog en ganska stor skuld till det, då de är där och trampar hela tiden. 

Nu är vattnet väldigt grönt, men det får gå några dagar och stabilisera sig med pumpen och lite nytt tillflöde. Blir det inte bättre så brukar jag få köpa nåt slags vitt pulver och hälla i (kommer inte ihåg vad det är). Då är det väldigt bra med bloggen för där kan jag gå tillbaka och läsa om hur jag gjort tidigare år. Så himla bra 💗

Jag ska också kolla lite på var jag kan hitta nya koikarpar. Som ni kanske minns var allihopa vi hade borta förra våren när vi skulle sätta igång dammen. Vi tappade lite gnistan då och gjorde ingenting alls med dammen ifjol, men nu känns det som att lusten att ha lite nya fiskar är tillbaka. Jag ska köra bort till Öspab och kolla om de har några. Vi har också här i stan Stoby Akvarieaffär som även de ska ha koikarp. Får kolla upp det där. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...