onsdag 24 juni 2020

Första jordgubbarna...

Dagarna går alldeles för fort. Det är redan onsdag idag och halva semesterveckan har gått. Det har varit riktigt varmt idag. I eftermiddag körde vi bort till Buhres i Kivik och köpte fisk. Vi köpte för första gången fiskspett som vi grillade när vi kom hem. Färskpotatis och Buhres egen romsås till det. Inte fy skam 😊


Mina jordgubbar börjar bli röda. Imorgon tror jag att jag kan plocka en liten skål med de första 😊 Synd nog så tog de stryk förra helgen vi var uppe på Öland, och jag kunde helt enkelt inte åka ner här och vattna när vi kom hem igen. Jag hade alldeles för mycket på jobbet så orken fanns inte nån kväll. Nej, det går inte att skippa en enda helg med vattningen. Där är bär som är stora och fina, men där är för många som är små och som det inte kommer att bli något med. Synd, men så är det. Odlingens hårda skola.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...