fredag 26 juni 2020

En sväng till Kivik ikväll...


Vi körde bort till Kivik ikväll och åt nere vid hamnen. Buhres har något som heter "Sillaluckan". Vi åt varsin fisk- och skaldjursburgare med picklad rödlök, deras egen räksallad och till det pommes med nån dippa. Hur gott som helst och så läget vid hamnen med utsikt över havet bort mot Haväng. Perfekt semesterkänsla 😊 Jag orkade inte ens äta upp allt. 


Jag tog fram ett trädgårdsmöblemang idag som stod i källaren. Visst hade alla ett sånt på 70-talet, haha? Det var rejält dammigt så jag tvättade av det. Stolarna är i bra skick, men med bordet är det värre. När vi har vår "nästa" semester om tre veckor igen ska Mats köpa nya brädor och fixa en ny bordskiva. Jag tror faktiskt inte jag vill ha den gul, men vi får se. 

Om ni undrar vad det är för grunka som står i bakgrunden är det ett element till en vedkamin som jag fotat och lagt ut till försäljning. Jag har inte fått nåt napp än, men som jag brukar säga. -"Det räcker med att en ringer" 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...