måndag 15 juni 2020

En stengång kommer fram...

Vi har en rondell när man kommer hem till oss 😊 I rondellen är där en väldigt hög stolpe helt inklädd med murgröna. I rondellen är där också det lilla vattenspelet som jag visat tidigare. Det sätter jag igång emellanåt då det är så mysigt att höra det porlande ljudet när vi sitter på verandan. I övrigt består den av torvblock, sten, några stockar, ljung, ormbunkar, blåbärsris och annat gräs. 

Några gånger varje sommar får man rycka det höga gräset. Det ser så ovårdat ut annars om man inte håller efter det. Nu hade dessutom murgrönan krupit iväg alldeles för mycket så jag gav mig ikast ikväll med att dra och slita och klippa av alla utlöpare som grott sig fast i jorden. Murgrönan hade helt växt över stengången som går från ena sidan till den andra. Nu har jag i alla fall gjort klart halva. Får se om jag orkar ta den andra halvan imorgon.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...