onsdag 10 juni 2020

Mina funkior...

Jag har inte tänkt på det innan, men igår la jag märke till hur jättestora mina funkior blivit, och så snabbt också. Jag kan inte minnas att de varit så stora tidigare år. Kul! 

Det är lustigt, men att ha en trädgård uppe i skogen så här kräver helt andra växter än vad jag är van vid från våra tidigare boenden.. Här är mycket sånt som jag egentligen ratat tidigare. Det är mycket rhododendron, funkia, alunrot, enar. Såna växter som trivs i mörkare miljöer. Jag vill lära mig mer om vad det är för fler sorter som skulle trivas här.

Jag var ute ikväll och rensade ogräs och plockade nerfallet skräp runt dammkanten. Raffe och Leia är med såklart. Raffe lägger sig alltid bredvid där jag håller på. Leia går mer runt och grejar med lite av varje 😊 Vet inte vad hon gör, men hon är väldigt upptagen... 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...