fredag 5 juni 2020

Min nystartade kompost...

Kolla in min stora rabarber i bakgrunden 👍
NĂ€r Rebecca var hemma förra helgen startade vi en kompost. Jag har saknat en kompost hĂ€r nere i Komstad dĂ€r jag kan lĂ€gga trĂ€dgĂ„rdsavfall. Nu nĂ€r vĂ„r "tipp" som vi haft sĂ„ nĂ€ra till Ă€ndrat sina öppettider och har stĂ€ngt under helgen (helt vĂ€rdelöst beslut, hur kan man bara bestĂ€mma nĂ„t sĂ„nt) har vi ingenstans att göra av det Ă€n att ha det liggande i sĂ€ckar. Ett alternativ Ă€r ju att alltid ha slĂ€pet med oss och ta hem allt, men det kĂ€nns ju ocksĂ„ konstigt. 

I vilket fall som helst, sĂ„ hittade jag kompostgaller och förra helgens trĂ€dgĂ„rdsavfall hamnade dĂ€r och idag nĂ€r vi kom var jag ju tvungen att kolla hur det sĂ„g ut. Det hade sjunkit ihop till hĂ€lften 😊 Hemma pĂ„ Trolle Hill har jag en hög dĂ€r jag samlar trĂ€dgĂ„rdsavfall, men den gör jag inget med utan bara lĂ„ter den vara. Den hĂ€r dĂ€remot tĂ€nkte jag ha lite mer som ett projekt och ha koll pĂ„ nĂ€r det blir jord pĂ„ nytt som kan Ă„terbrukas i landen. Ska bli kul.

Doggarna slappar pĂ„ trĂ€dĂ€cket. De trivs ocksĂ„ hĂ€r pĂ„ Österlen 😊 Fint vĂ€der ikvĂ€ll, men imorgon kommer regnet.

Mitt körsbĂ€rstrĂ€d Ă€r inte sĂ„ stort, men dĂ€r blir en del bĂ€r pĂ„ det i Ă„r. Roligt 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...