lördag 30 maj 2020

Nya perenner och ett fikon...

 Dagen började med att jag vaknade av att Leia skällde som en dåre där ute i hundgården och hon slutade inte heller. Klockan var väl halv fem ungefär så efter en stund masade jag mig ut och gav hundarna mat och släppte ut dem i trädgården. Precis som jag anade så var där två stycken igelkottar alldeles intill hundgården som hon skällde på. De hade rullat ihop sig som bollar, men efter en stund "vecklade" de ut sig igen och pallrade sig iväg 😊 Det har jag lärt mig här i Komstad. Är det så att hundarna skäller på kvällen eller morgonen så är det ofta nån igelkott som dykt upp.

I förmiddags åkte jag och Rebecca bort till plantskolan i Tågarp. Där är väldigt trevligt att strosa runt. Jag köpte en löjtnantshjärta precis som jag planerat, men det blev även en fingerborgsblomma och kantnepeta. De får ner i min rabatt. Men, jag köpte även nånting helt oplanerat... 😉

...nämligen ett fikon. Det har jag aldrig haft innan. Den ska jag sätta i en stor kruka och så ska jag ha den bredvid olivträdet. Ja, det har jag inte berättat. Jag failade med olivträdet efter påsken. Jag tog ut det alldeles för tidigt. Den tålde inte väderomslaget från att ha stått nere i källaren och sen komma ut. Den tappade alla bladen och jag trodde först den hade dött, men jag ser nu att nya blad är på väg, så den kommer 💗 Det tar bara lite längre tid för den. Ja ja, man lär sig av sina misstag.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...