söndag 24 maj 2020

Lite fågelskåderi har det också blivit...

Jag måste bara berätta också vad som hände i fredags. Vi satt inne i stugan och tog oss en förmiddagsfika då jag kollar ut genom fönstret och får se en för mig väldigt ovanlig fågel, nämligen en steglits. Kanske jag har sett en sån när jag var barn, men jag är inte säker. Känns som de är väldigt sällsynta att få syn på. 


När jag var liten hade vi i familjen en fågelbok där bokomslaget var inplastat på nåt sätt. Det var väl för att den skulle tålas att ta med ut i naturen, gissar jag 😊 Jag bläddrade jättemycket i denna bok, och just på utsidan var där en bild på en steglits. Det är därför jag kan den fågeln och vet precis hur den ser ut. I vilket fall som helst var det jätteroligt att se en sådan live. 

Nu är vi hemma igen och ny arbetsvecka börjar imorgon. Fyra veckor kvar till min första semestervecka 👍 Nedräkning börjar...

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...