söndag 10 maj 2020

Helgen går alldeles för snabbt...

En sväng bort till Gylleboskogen blev det i helgen.
Då var det söndag igen och vi är hemkomna från Österlen. Vi körde inte ner där förrän igår eftermiddag. Mats och Aron hade mer jobb kvar i Arons badrum som de gjorde klart först. Jättefint blev det, Nytt duschset och ny vask med kommod och ny spegel. Nu ska han bara ha upp lite nya hängare och toasits som är beställd. 

I alla fall så började jag putsa fönster idag där nere i Komstad. Det hade jag på min lista från förra helgen. Jag tog källarfönsterna och sen skulle jag egentligen tagit fönsterna utmed vägen, men jag började på lusthusets små rutor istället. Det var jättelängesen jag putsade dem, men nu tog jag två sektioner både ute och inne. Totalt är där 96 rutor (!) och nu tog jag 24. 

Jag tycker det har känts lite trist att sitta i lusthuset, och nu förstår jag varför. När fönsterna blev putsade blev ju allting mycket finare. Nu kom lusten också att ändra lite där inne, eller ändra och ändra. Där har egentligen aldrig blivit riktigt klart från första början. Vi har ett ganska trist möblemang stående där. Det är ett bord med sex stolar som vi hade i förtältet när vi hade husvagn. Det är egentligen inget fel på det, men det är trist. Stolar i grå metall och ett glasbord. Nä, jag får se vad vi kan göra för förbättringar. Det skulle ju kunna bli jättemysigt där inne 😊 En dagbädd hade inte varit fel.

Det andra projektet som jag har utöver fönsterna är rabatten utmed huset. Den ska som jag skrivit om förut grävas upp och jorden ska bytas ut och jag ska sätta om och rätta till plantorna som är där. Det hann vi inte med alls denna helg. Förhoppningsvis nästa. Då får vi ha släpen med oss.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...