måndag 18 maj 2020

En hel del tankar...

Jag funderar ganska mycket på det här med isolering nu. Det känns som att viruset sakta men säkert kommer närmre oss, och jag vill verkligen försöka undvika det in i det längsta. En grej som man skulle kunna göra är att handla mat via nätet och hämta i butiken. Jag handlar ju mest på Coop här i stan, men de har bara matkasse med middagar och det är jag inte intresserad av just nu, så det får bli nån av de andra stora matvaruhusen. Jag ska läsa på ordentligt på deras resp hemsidor vilket som är bäst.

Jag skulle också vilja jobba hemma några dagar i veckan. Vi har ju inget bra internet, men jag tror ändå att det skulle funka hyfsat bra bara jag har bra utrustning som extraskärm, tangentbord mm. Att jobba bara med laptopen funkar inte alls. Sen får man in till jobbet för att skriva ut, fakturera, köra betalfiler och sånt som kräver en bra uppkoppling.

En bild jag hittade på nätet
Jaja, nog om det. Bara två arbetsdagar till denna vecka, sen är det hela fyra dagars ledigt. Förresten, en perenn som jag kom på att jag ska ha i min rabatt i Komstad är löjtnantshjärta. Den är så himla fin och kommer att passa perfekt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...