tisdag 5 maj 2020

Födelsedag här idag...

Vi har firat Mats idag som fyller år. Vi grillade ikväll och satt ute så länge vi kunde. Som tillbehör till det grillade gjorde jag spetskål i ugn, receptet hittar du här. Jag har gjort det en gång förut. Man skär kålen i klyftor, kryddar, skivar smör över och sen riven ost. Det blir väldigt gott, speciellt till grillat. 

Han fick en jättefin lykta av sin mamma och syster/svåger från Alséns, ett öländskt företag. De brukar stå på julmarknader och sälja sina alster. Marschallklot, kallar de det ser jag när jag går in på deras hemsida. Ska bli spännande att se hur den ser ut när den tänds 😊


Av mig fick han en ny brödrost då vår gamle gick sönder för nån månad sen. Av Aron och farfar fick han en whisky och tidigare idag kom det ett blomsterbud med en väldigt fin bukett från Rebecca. Så firad har han blivit idag då han fyllde lite halvjämt, så är det fritt fram för var och en att gissa, haha....


1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till Mats.
Marschallklotet var fint. Undrar hur stort de är, får kolla om jag också finner det på nätet o stilla min nyfikenhet.
Vackra blommor :) Kom på att vi inte har något våffeljärn länge kanske kan köpa de till gubben när han fyller..

Kramiz o ha en fin onsdag

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...