onsdag 13 maj 2020

Lite egenvård i eftermiddag...

Jag har varit på Bowenterapi idag. Det var ca 2½ månad sen sist. Jag minns inte riktigt när jag började med det, men det måste vara omkring tre år sen. Av en tillfällighet provade jag det och jag är nästan 100% säker på att det är det som gjorde att mitt ryggonda försvann. Jag hade börjat med yoga också då, så en kombination av de båda kanske. Det heter terapi, låter som man sitter och pratar, men det är en slags massage. Väldigt lätt och annorlunda. Läs mer här om det.

Jag har faktiskt själv funderat på att gå en utbildning i det. Nu kommer det väl att dröja ett tag innan nånting med kroppsnära utbildningar börjar igen, men längre fram kanske. Tänk om man kunde ha nåt sånt här när man börjar närma sig pensionsåldern. Spännande tanke...

När jag var där köpte jag samtidigt med mig en flaska silvervatten. Är alltid bra att ha hemma. När jag kom hem hällde jag upp lite i en sprayflaska och sprejade i Raffes öron. Silvervatten är inte bara bra för människor utan även djur. Raffe har lite besvär i öronen, så nu fick de sig en dusch.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...