torsdag 28 maj 2020

Då var det helg igen...

Då var det redan fredag imorgon och på söndag är det morsdag. Vi får väl se vad vi gör då. Rebecca kommer hem denna helgen. Hon har inte varit hemma på länge, så det blir roligt. Som vanligt, ska jag kanske säga, blir helgen varvad med både Österlen och här hemma. Vi var på Öland förra helgen, så gräset behöver klippas i Komstad. Jag är också spänd på hur rabatten ser ut som vi rensade för två veckor sen. Jag hoppas att det inte hunnit komma nåt ogräs. Kanske jag kan få ner nån mer perenn också. 

Det finns en trevlig plantskola i Tågarp utanför Tommarp. Dit skulle vi kanske kunna åka och titta. Jag har bara varit där en gång förut och då köpte vi de jordgubbsplantor som är grunden till mitt jordgubbsland. Ett annat ställe som jag länge tänkt jag skulle åka till är Karl-Fredrik på Eklaholm, men nu efter att hans tv-program i måndags är där väl knökafullt med folk kan jag tänka mig.

En sak som jag måste fortsätta med är att putsa alla små rutor i lusthuset. Hur var det nu, av 96 rutor har jag putsat 24 så där är en del kvar. Rebecca får hjälpa till 😊 Jag har också en annan grej jag skulle vilja prova i lusthuset. Vi har en gammal kökssoffa stående i källaren. Den skulle jag vilja prova och se hur den skulle ta sig ut där. Den skulle bli som en dagbädd där man skulle kunna ta en paus om andan faller på.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...