måndag 31 augusti 2020

Höstblommor och ättika...


Då var det måndag igen. Jag har varit på kyrkogården ikväll efter jobbet och gjort höstfint på gravarna. Hos mina föräldrar satte jag en ny blomma som hette gullknapp som jag köpte igår. Vi var en sväng på Öspab vilket som vanligt är väldigt trevligt. Jag köpte även ljung till min mormor och morfars grav. Fyra stycken såna som har tre färger i sig, mörkrosa, ljusrosa och grön. Det blev väldigt fint i alla fall på båda ställena. Skönt att ha det gjort. Nu ska jag bara kolla hur lyktorna ser ut som jag tog hem i våras. Är de för rostiga får jag köpa nya, annars får de hänga med en säsong till. De håller inte så himla länge, tycker jag. 

Hemma tycker jag inte att jag behöver byta ut mina sommarblommor än. Mina hängpelargoner blommar som bara den, men sen är jag faktiskt noga med att plocka bort det vissna så det blir att det kommer nya blommor hela tiden. 

På Öspab var i alla fall inte ogräsättikan slut så det köpte vi också där. Så igår kväll gick Mats och sprutade ättika på allt vårt ogräs på baksidan och idag när jag kom hem från jobbet hade det redan gulnat och vissnat ner. Så himla effektivt 😊 Fattar inte att vi inte använt oss av det förut.

Mats är iväg på simträning ikväll och jag var faktiskt ute och löptränade en liten sväng samtidigt som han körde. Det börjar mörkna tidigare nu, och jag är inte så himla glad för att springa i skogen själv då. Jag ska kanske prova att ha Leia med mig en gång. Njuffar är ju inga springare på det viset, men hon är ju ung, och man kan ju prova en gång vad hon tycker om det. Jag springer ju bara sakta och stannar och gör lite övningar emellanåt så det kanske hon tycker är roligt 😊 Jag försöker att komma in i en rutin att göra nån slags egen träningsaktivitet måndag och fredag. Sen har jag min löpträning på onsdagar.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...