måndag 17 augusti 2020

Lite trädgårdsarbete efter jobbet...


Fastän det inte ser så högt ut, så känns det ändå ganska högt när man väl är där uppe på förrådstaket. Jag fortsätter att rensa väck all "skog" däruppe 😊 Det är inte mycket det fina tål för jag har redan fått en blåsa haha... Men jag får skylla mig själv när jag inte hade handskar på. 


Här ser man tydligt gränsen mellan där jag tagit och det som är kvar. Det blir en väldig skillnad, speciellt när man står där nere. Förrådet blir hälften så högt 😀
 

Jag fick också energi till ytterligare en grej idag efter jobbet. Nu när vi hade semester stängde vi av tillflödet till dammen då vredet till den slangen som leder vattnet till dammen läckte nere i brunnen. Den måste lagas. Vilket i sin tur nu har lett till att vattennivån har sjunkit ganska så rejält i dammen. Det går såklart extra fort också nu när det så himla varmt. Risken är att kantväxterna dör, så jag drog ut trädgårdsslangen och satte igång en liten stråle som får stå på när vi är hemma. För dammens skull hade det varit bra med ett par rejäla skyfall just nu, men bara dammens.

                                                                        

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...