torsdag 13 augusti 2020

Björnbär på taket...


Vår förrådsbyggnad har sedumtak. Alltså, gräs uppe på 😊 När vi flyttade till Trolle Hill sa säljaren att han inte hade rensat där uppe på några år och nu har vi bott här i snart fyra år och vi har inte gjort nånting. Nu är det som en skog där uppe, så idag började jag i ena änden att dra upp allt som inte ska växa där. Där är små bokar, björkar, nån liten gran och en massa såna där rävarumpor som vi kallar det. Jag vet inte vad det heter, men det är ett högt ogräs med lila blommor, ni vet säkert vilket jag menar. Jag kunde klättra upp på baksidan för där är det lågt och sen gå på taket. Känns skönt att ha börjat med detta. Kommer att bli kanonfint när det är klart.


T o m en liten björnbärsbuske har slagit rot där uppe. Den kommer jag att låta vara kvar 😊 I alla fall tills bären är klara. Sen kanske jag kan sätta den nån annanstans på tomten.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...