onsdag 19 augusti 2020

Börjat med löpträning...

Ikväll har jag börjat på löpträning för nybörjare. Då resten av familjen löptränar får jag väl hänga på med det också, och nu började det en nybörjargrupp i den löpklubb här i stan där Aron och Mats är medlemmar, så varför inte 😊 

Jag har egentligen aldrig tyckt om att springa. Tyckte det var skitjobbigt i skolan, men det är ju en enkel grej att bara börja göra liksom. Jag var lite nervös inför ikväll med min dåliga kondis, men det gick över förväntan. Allt togs i väldigt lagom takt. Vi sprang ca 2-3 minuter sen gjorde man en övning, sen sprang man igen och därefter en annan övning. Sen på slutet var det väl ca 1,5 kilometer som det var "fri löpning" tillbaka till där vi träffades. Minst två ggr i veckan har jag som mål att göra ett sånt här pass eller nåt liknande, helst tre egentligen. Känns roligt att börja med något nytt som jag aldrig gjort förut 😀

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...