onsdag 8 april 2020

Tankar just nu...

Ser ni belysningsstolpen som ligger ner? Den knäcktes vid en lite vildare lek...
Jag har fått en idé, eller rättare sagt blivit inspirerad av en artikel jag läste häromveckan. Den handlade om en odlingsträdgård i skogen. Det var precis vad jag behövde läsa om. Jag har hela tiden tänkt att det är nästintill omöjligt att odla nånting här uppe i skogen, men jag har haft fel. Efter att jag kollat på Trädgårdstider har jag nu en bild i mitt huvud. 

Jag ska ha pallkragar, svarta ska de vara. Jag har sen tidigare sett ut en plats var jag ska dem. Det blir på platån bredvid vårt vattenfall ner i dammen. Där ska jag ha mina pallkragar. Jag vet inte riktigt än hur de ska stå, men jag ska fylla på rikligt med bark som underlag emellan dem. Jag gör ett försök och det blir säkert bra. Jag vet och jag har skrivit tidigare att det är svårt att ha något större i Komstad när man inte bor där och kan passa det dagligen med skötsel och vattning, så nu gör jag det här hemma istället. Jag skrider till verket med detta efter påskhelgen.

Jag har också kommit till insikt att det är här vi bor och kommer att göra framöver. Ända sen vi flyttade till Trolle Hill har jag i bakhuvudet haft att vi bor här ett tag, sen flyttar vi nån annanstans. Det har tagit mig tre år, men nu har jag landat 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...