söndag 26 april 2020

Det måste vattnas...

Det går att skönja de små små gröna salladsplantorna
 Vi hade väl egentligen inte tänkt att köra ner till Österlen idag, men eftersom jag har sått lite av varje så vill jag gärna ner och vattna. Det har ju inte regnat nåt under veckan. Minsann, salladen hade redan börjat komma upp 😊 Det är så roligt när det man sått börjar synas. Vaxbönorna tar nog ett tag till, men morötterna kommer säkert också att börjas synas snart.

Rabarbern är riktigt stor nu. Det hade hänt mycket med den bara sen förra helgen. Jag tog med mig hem, både till mig själv och till farmor, min svärmor. Tänkte att jag ska göra kräm nu i veckan. 

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Vad härligt med lite rabarber. Paj...mums...fast du skulle göra kräm gott de med.
Ja lite regn kan kanske behövas nu, har kommit några droppar här nu i eftermiddag o kom några droppar i lördags men ingen som märktes nämnvärt.

Kramiz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...