torsdag 16 april 2020

Första sädesärlan och strandskator...

Jag har sett årets första sädesärla idag 😊 När jag kom hem från jobbet gick jag till baksidan med hundarna och helt plötsligt kommer där en sädesärla och landar vid dammen. Så roligt, nu är det verkligen vår på riktigt.

Nu när vi ändå är inne på fågeltemat såg jag två stycken strandskator imorse när jag körde till jobbet. Det vet jag knappt om jag har sett här i Hässleholm förut. De brukar väl mest vara ute vid kusten har jag fått för mig. De är så himla fina, tycker jag. Så här ser de ut för den som inte visste:

Bild jag hittade på nätet
Idag hade vi vårt första APT på jobbet via Teams. Vi har haft några teamsmöten innan också, och det är ju faktiskt ganska smidigt. Möten via datorn går oftast snabbare, och det är väl både på gott och på ont det där. 

Nu är det redan fredag imorgon. Jag trodde jag skulle hinna med att köpa de där pallkragarna som jag berättade om häromdan, men det har jag såklart inte blivit färdig till. Det får bli nu till helgen istället. Jag har så mycket planer för trädgården här på Trolle Hill, men hur ska jag hinna... 😶

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...