måndag 13 april 2020

Påsken är slut och inköp av nya pallkragar...

Hu, vad kallt det varit idag. På Österlen var det full storm och nu är vi hemma på Trolle Hill igen. Det blåser inte lika mycket här, men nästintill. Jag var precis ute med hundarna på tomten och det blåste genom märg och ben 😶

Då ska man tillbaka på jobbet igen imorgon. De lediga dagarna går alldeles för fort, men det kommer att gå fort till nästa helg. Bara fyra dagar. Även om jag trivs ypperligt på jobbet så är det såklart himla skönt när helgen kommer 😊 

Jag har precis sträckkollat på "Hjälp, vi har köpt en bondgård" med Kalle och Brita Zackari Wahlström. Det som är bra med den serien är att de berättar hur det är att bo på landet. De snärjer inte in sig i en massa himmelshöjande bopålandet-uttryck utan de säger som det är från hjärtat. Det känns så i alla fall och har man själv bott på gård (som infödd stadsbo) och haft lite olika djur så känner man igen sig i ganska mycket av den problematik som de ställs inför. Nu hade inte vi skog som de, men vi hade däremot betesmark i ungefär samma storlek.

Några såna här ska jag ha

Numera har vi betydligt mindre arealer att jobba med och det känns kanon. Var sak har sin tid i livet och i veckan som kommer ska jag inhandla några pallkragar till min blivande odling här på Trolle Hill. Ska bli kul 😊 Jag behöver nog lite hjälp av Mats att jämna till marken där jag ska ha dem. Sen måste jag fylla dem med nånting innan jag häller på ny planteringsjord, men vi har ju massor med gamla löv liggande så det får nog bli det i botten.  

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...