torsdag 23 april 2020

Dagens goda gärning...

Igår räddade jag livet på en liten sädesärla 💗 Den hade kommit in i utrymmet mellan plåten och takpannan och kunde inte komma ut igen. Den höll på att försöka och försöka. Mats var inte hemma och jag visste först inte hur jag skulle göra. Jag ville egentligen inte upp på stegen när jag var själv hemma, men jag klämde fast stegen mellan bordet och räcket. Då skulle den inte kunna glida nånstans. 

Jag hade en lång bit list som jag hittade med mig upp. Med den kunde jag bända upp plåten lite och det räckte för att den lilla sädesärlan skulle kunna flyga ut. Medan jag höll på upptäckte jag att där var en sädesärla till uppe på taknocken som såklart var orolig för sin partner. Jag gissar att det är par som är här. Jag har inte sett dem idag, men jag hoppas att de stannar kvar och inte har gett sig iväg.

Då var det fredag imorgon igen. Vet inte riktigt vad vi ska göra till helgen, men det blir väl som vanligt. Lite Trolle Hill och lite Österlen. Precis som det ska vara 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...