lördag 11 april 2020

Glad Påsk...

Glad Påsk på er allihopa! Vädret har visat sig från sin relativt bästa sida idag. Lite kallt, men både förmiddagsfika och lunch har intagits utomhus 😊 Vi har också fått ner både grönsaker och potatis i mina odlingslådor. Jag har inte köpt några nya fröer i år då jag hade kvar från ifjol. Hoppas nu bara att där är nån livskraft kvar i fröna, men det ska det väl vara. 

Vi satte sallad, morötter, salladslök och vaxbönor. Sen rensade jag också bland jordgubbarna och la på ett tunt lager med ny jord ovanpå. Jag gjorde så i fjol också och efter ett par veckor hade nya gröna jordgubbsblad trängt sig upp igenom jorden och det såg fräscht ut igen🍓

Ikväll blir det lite påskmat. Plocke, som jag gillar så mycket 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...