onsdag 29 april 2020

Eld och paj...

Då var det ännu en fyradagars arbetsvecka. Fastän jag trivs så bra på jobbet så är det såklart ändå skönt med en extra ledig dag. 

Vi ska iväg imorgon kväll till goda vänner och elda en liten brasa. Jag älskar att elda. Det är väl något jag saknar från gården. Här i skogen känns det inte som vi kan sätta igång en eld ute på tomten precis. På gården hade vi en eldplats bakom stallet där vi eldade upp allt trädgårdsrens och sånt vi röjde ute i hagarna och stengärdena. Så imorgon får jag njuta ordentligt och elda på, haha... 🔥

Jag har gjort en tomat- och lökpaj ikväll som vi ska ha med oss imorgon. En av mina favoriter i all sin enkelhet.

1 kommentar:

Herr Nilssons Fru sa...

Den enda elden jag gör är i eldstäderna i huset. Vi eldar aldrig på Varlborg och vi åker heller aldrig till någon eld, gjorde de när barnen var små.
Din paj ser god ut. Den blir säkert uppskattat i morgon kväll. Paj är alltid gott.

Kramiz o trevlig Valborg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...