fredag 3 april 2020

Nya direktiv idag...

Idag kom det nya direktiv på jobbet. Det stramas upp och alla ska nu jobba hemma om inte jobbet kräver att du är på jobbet. Min nya kollega och jag delar upp oss. Hon jobbar hemma då hon har relativt långt till jobbet och så kommer hon in när hon behöver det. Jag kommer att jobba mestadels på arbetsplatsen, men hålla mig på rummet. Vi ska sitta max två personer vid varje fikabord och inte vara mer än tolv personer i matsalen samtidigt. 

Det är månadsbokslut, så det är svårt för mig att vara hemma och bara jobba via laptopen. Jag har ganska dålig uppkoppling också när jag loggar in i våra arbetsprogram så vi provar så här. Jag kommer nog att vara ganska ensam adm personal på jobbet nästa vecka, gissar jag. Sen har vi driftare som måste vara där.

Det har regnat och haglat här idag plus att det blåser som attans. När jag kom hem från jobbet gick vi den vanliga rundan i skogen. Det är så lugnt och skönt i skogen fastän det blåser. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...