tisdag 26 januari 2021

Trasmattor och hundtankar...

När jag tog över huset nere på Österlen låg där i ena vindsutrymmet en hög med hoprullade trasmattor i olika längder. Aron fick en till sitt sovrum och jag har några på nedanvåningen där. Det är bra som skydd för golven mot hundarna.

Nu när vi var där nere i helgen tog jag hem en som jag ska ha i vårt sovrum. Raffe vill gärna lägga sig vid min sida och då är det bra med en rätt så lång matta som han kan ligga på och han vill gärna ligga på en matta 💗


Vi har våra rutiner på morgnarna. Min klocka ringer tjugo över fem. Då stiger jag upp och går ut och ger hundarna mat och så är vi ute en stund i trädgården. Sen går vi in och ibland går jag och lägger mig igen och då lägger sig Raffe alltid nedanför min sida av sängen. Leia lägger sig oftast på sin teddydyna som hon har i hallen 😊 

En grej som jag inte kom på förrän länge efteråt det är att när India levde så la alltid hon sig i sovrummet vid min sida och Raffe la sig ute i hallen. När India dog tog han över den platsen. Det är även andra grejer som blev så, att han gör det nu som India gjorde. Det har tydligen med ledarskapet att göra. Intressant när man tänker på det 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...