måndag 25 januari 2021

Det börjar bli klart...

Ikväll har vi hållit på med att sätta tillbaka alla grejer igen i köket. Det är alltid svårt att veta hur man ska ha det, men man får göra det man tror blir bra och så får man flytta om efter hand. Det är inte värre än så. Där var lite grann jag kunde rensa ut så det blev en kasse till loppisen också. Även om vi tyckte att vi skulle få mycket mer förvaring så fylls det på snabbt. Man har lite för mycket. Där är vissa saker som jag har svårt att göra mig av med. Bland annat mitt Tupperware som jag har samlat på mig genom åren. Sen är det också en del gammalt från mina föräldrar. Det är mycket minnen förknippade med vissa saker. T ex en skål som vi alltid hade köttbullar i när jag var liten. Jag använder aldrig den, men jag vill absolut inte lämna den till loppisen. Kanske jag lägger köttbullar i den en dag, vem vet...?


Allt är nu klart förutom att elektrikern ska komma imorgon och sätta spishällen på plats och sätta upp två kontakter. Sen kan vi börja laga mat igen, ska bli skönt 😊 Vårt nya köksbord är också på plats. Trevligt med ett runt bord. Vi satt där nu ikväll och åt för första gången. 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...