söndag 3 januari 2021

Gyllebosjön imorse och ut med julen...

Leia hade gärna hoppat i, kan jag säga 💗

Varje morgon efter frukost kör vi bort till Gyllebosjön och går en runda med hundarna. Imorse parkerade vi på andra sidan sjön och utgick därifrån istället. En bit där går stigen precis vid vattenkanten. Så himla mysigt och fint 😊 Efter en stund kommer man fram till en brygga och där vände vi och gick tillbaka igen. Hela rundan runt sjön är fyra kilometer. Sen är där en extra avstickare också på två kilometer som man kan ta om man vill gå lite längre.

Det syns inga fåglar just på denna bilden, men där är massor med fåglar i sjön. Mycket kanadagäss och gräsänder, men de håller mest till bort mot badplatsen, men de hörs. Man hör dem vart än man går runt sjön 😊

Jag grämer mig för att jag inte tog med mig min systemkamera hit under helgen. Det blir så mycket bättre bilder med den. Ska inte göra om det misstaget. Då ska jag plocka ner ljusstakar och stjärnor innan vi kör hemåt idag. Skönt ändå att ha det gjort när vi kommer nästa gång. 

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...