onsdag 13 januari 2021

Massor med snö...



Helt galet vad snö det kommit idag. Även om det är ett omak så blir det väldigt vackert när det kommer och allt blir vitt och ljust 😊 

Vår egen lilla väg var fint plogad när jag kom hem ikväll. Mats har varit ute med vår fyrhjuling flera gånger under dagen och hållit vägen iordning. Värre var det nere på vår allmänna väg. När jag nästan var hemma och skulle svänga upp mot vårt körde en av våra grannar fast när han skulle köra in på sin uppfart. Jag körde precis bakom så jag fick stanna och hjälpa till och putta 😀 Tur att man har 4WD. Ja, tur ska jag inte säga. Det är något vi behöver så länge vi bor som vi gör. Det är en trygghet.

Åh, vad Leia tyckt det varit roligt med snön idag. Hon for och skuttade som en guttapärk när vi gick vår runda i skogen. Vi fick pulsa rejält och Raffemannen fick snöklumpar i hasorna.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...