onsdag 6 januari 2021

Snö ute...

Man blev rejält överraskad imorse och det var vitt ute. I alla fall blev jag det 😊 Så ljust och fint det blev till skillnad mot det gråa och blöta vi haft ett bra tag. 


Idag har jag julat av här hemma. Granen har åkt ut och alla julattiraljer har packats ner i sina lådor. Lika roligt som det är att ta fram allting lika skönt är det att plocka ner det och sätta tillbaka det gamla vanliga igen. 

När jag jobbade igår hade Mats låtit vår nya lilla "kompis" moppa halva huset. Det blev de rum där vi har klinker. Det är köket, hallen, tvättstugan och våra toaletter. Sen hade "han" även moppat vårt sovrum, men där har vi trägolv. Resultatet blev över förväntan. Riktigt bra och uppfräschat blev det.

Vi har medvetet inte låtit han gå in i vardagsrummet än så länge, för nu har vi börjat plocka ut ur köket och ställt grejer där inne. Jag ska köpa några flyttlådor och packa det mer organiserat. Det närmar sig sakta nu till köket ska rivas ut och det nya ska in. Det är jobbigt när man är mitt i det, men det ska inte ta mer än 1½ vecka så det kommer att gå snabbt.

Jag har fotat vår köksö. Tänkte lägga ut den på försäljning också nu. Sen ska även vårt köksmöblemang ut på Blocket. 


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...