fredag 29 januari 2021

Äntligen helg...

Det har varit lite glesare än vanligt med mina inlägg här på senaste tiden. Det beror på att jag har jobbat så galet mycket de senaste veckorna nu när det varit årsbokslut plus vår fusion med ett annat bolag. Jag har i princip jobbat varje dag sen den förste december förutom några av de röda dagarna. Jag känner att jag är sliten, men nu börjar granskningen av revisorerna så det är långt ifrån lugna dagar även framåt. Jaja, man ska vara tacksam att man har ett jobb och det ska väl bli lite lugnare längre fram hoppas jag 💗

Jag har sen förra veckan tänkt att jag skulle beställa tid hos frissan för slingor och klippning. Nu ringde jag idag och fick inte en tid förrän om två veckor. Trist, för jag är ju inte en sån som ringer innan jag vill bli klippt utan jag gör det när jag vill bli klippt. Jag får tåligt vänta och försöka stå ut. Jag skulle kanske ge mig på att bleka det lite själv så länge med citron, honung och äppelcidervinäger som jag gjort ett par gånger förut 😊 Det är ju inget som påverkar slingorna. Det kanske jag kan göra imorgon. Jag har grejer hemma till det.

Denna helgen blir vi hemma för vi ska komma iordning efter köksrenoveringen. Det får bli något av en storstädning imorgon. Kanske inte jättestor, men halvstor haha.... 😀


Jag beställde en ny poster från Desenio igår. Jag ska ha den i köket på ena väggen där. Den har väldigt fina färger, tycker jag, och jag beställde den i storleken 50 x 70 cm. Jag ska köra in på Rusta och köpa en vit ram till den. Jag har en likadan inramning med en gammal poster i den lilla gången mellan köket och vardagsrummet så därför kan denna passa, tänkte jag. Den är en poster som jag hittade i Komstad när jag började rensa där. Överst står det Husmoderns Kryddschema och visar i bild och ord hur man ska krydda olika råvaror. Så roligt när man kan blanda gammalt och nytt, då blir det som bäst 😊

Poster hittar du HÄR

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...