lördag 21 december 2019

Försöka så lite halvfabrikat som möjligt...

Vilken härlig känsla det är att veta att man har flera dagars ledighet framför sig 😊Jag har jobbat väldigt mycket det senaste halvåret så därför känns det extra bra. Mitt förutsatta program för idag blev lite ändrat. Jag hade tänkt att fixa med den sista julklappen jag har kvar, men det blev inte så. Jag har  däremot varit och handlat all julmat. Jag brukar handla på kvällen när det är mindre folk. Mycket bättre. Eventuell blir det någon mindre komplettering på måndag lillejulafton, men det blir det lilla. Skinkan däremot är klar. De senaste åren har vi köpt färdiglagad så vi bara har griljerat den, men inte i år. Vi gjorde vår i ugnen, så nu ikväll har vi ätit skinkmacka med ett glas öl till. Så gott!

Jag har bestämt mig för att försöka handla så lite halvfabrikat som möjligt denna jul. Så länge det känns rimligt. Jag ska göra två sorters sill, har jag tänkt. Bl a egen senapssill. Det blir spännande. Sen ska jag också göra egen brunkål. Det gjorde min mamma alltid och nu när jag kollat recept så är det ju inte alls svårt. Bara vitkål, smör, sirap, grönsaksbuljong, salt och peppar. Nä, hur svårt kan det vara. Det är bara att köra på... 😊

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...