tisdag 31 december 2019

Gott Nytt År...

Dukning á la 2019 😊 Det är lite roligt att gå tillbaka och se hur nyårsdukningen sett ut genom åren. I år låter jag faktiskt den röda duken sen julafton ligga kvar. Jag hittade också i mina gömmor glitter som man strör ut på bordet 😊 Även servettringar som jag köpte för många år sen genom jobbet har kommit fram. Jag är osäker på om jag använt dem över huvud taget nån gång förut. Kanske en gång, men mer är det inte.

Till huvudrätt blir det kalkon ikväll och den är i ugnen. Den tar några timmar att bli klar. Till kalkonen blir det kokt potatis, gräddsås, brysselkål. svartvinbärsgelé och äpplemos. Våra gäster har förrätten och desserten med sig, så det blir en överraskning. Så nog ska vi bli mätta alltid 😊 

Vi får se om vi kan komma upp på vår lilla höjd vid tolvslaget för att kolla på alla raketer över stan. De började skoga utanför vårt i går så det ligger träd lite här och var, men det ska nog gå.

Jag önskar här alla ett riktigt Gott Nytt År!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...