måndag 23 december 2019

Julbestyren fortsätter...

Brunkålen
Min lista bockas av så sakteliga. Sillen som jag bestämt mig för att göra är klar. Det blev en rödlök/purjo/apelsin-sill och en senapssill. Senapsblandningen ska man inte blanda i förrän vid servering, så det blir imorgon. Brunkålen är på gång just nu. I receptet stod att den ska puttra på spisen i 1 timme, men i en kommentar hade en person skrivit att 1½ timme behövs så jag litar på det. Ska bli spännande just med brunkålen och se hur det blir 😊 Jag tog halva vitkålshuvudet jag köpte. Det blev ca 700 gr, men nu när den står där och puttrar så blir det inte mycket av det. Det krymper ihop ganska mycket. Så det vet jag nu till nästa gång.

Granen är också inne. Vi sågade ner den som stod på vår tomt och justerade höjden. Den är inte vacker, men mer närproducerad och mer gratis kan det inte bli 🎄

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

God jul till dig och alla i din familj. Åsså vovvarna så klart!
Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...