tisdag 10 december 2019

Ligger hemma sjuk...

Det är lite frostbitet ute idag. Vackert det också 😊
Som jag skrev häromdan började jag få ont i halsen och igår var det så illa att jag var på vårdcentralen för att ta halsprov och kolla upp så det inte var halsfluss. Det var det inte, sa de, så jag fick inget penicillin, vilket jag ändå tror att jag behöver. Jag har haft halsfluss så pass många gånger så jag känner när det är illa och så här dåligt som det är nu har det nog aldrig varit. Hela svalget är fullt av slem, så jag kan inte ligga ner och sova. Så nu har jag varit hemma från jobbet igår och idag. Det funkar inte att jobba när man har så ont i halsen och man är helt groggy av att knappt ha sovit nånting och sen lite feber på det.

Jag fick ett tips om silvervatten. Har ni hört talas om det? Jag ska se om jag kan ordna något sådant idag och prova. 

1 kommentar:

Pillusan.blogg.se sa...

Har aldrig provat silvervatten men mot halsont kan jag tipsa om Coldy. Ett spray från apoteket. Finns även halstabletter. Det hjälpte mig när jag hade halsfluss och inte fick penicillin.
Krya på dig och kram.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...