onsdag 25 december 2019

Juldagen...

God Jul på er allihopa så här på juldagen. Vi hade en väldigt bra julafton igår. Åt gott, kollade på Kalle och hade det allmänt trevligt 😊 Jag tyckte vi hade dragit ner på maten, men ändå har vi ätit julmatsrester morgon, middag, kväll idag, haha... 

Annars har dagen bestått av en rejäl promenad i förmiddags. Skönt för både hundar och oss. Där går också så mycket film på TV de här dagarna så man hade bara kunnat ligga i soffan hela dan om man känt för det. Toy Story 3 kollade vi på i eftermiddags. Den är så himla bra och som vanligt fäller man en tår på slutet.

Jag har också gjort dagens goda gärning idag. Vi var på kyrkogården och tände ljus precis när det började mörkna. Min mamma hade fyllt år imorgon och då vill jag såklart ha ett ljus tänt där. I alla fall så stod där två gamla tanter vid minneslunden och behövde hjälp med att tända sitt ljus. Jag hjälpte dem både med att tända ljuset och sätta det på plats på marken. De var så tacksamma för all hjälp 💗

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...